WEBSITE KLEUREN

Bij branding en webdesign doen kleuren er echt toe.

Waarom?

Onderzoek toont aan dat 62-90% van de snelle aankoopbeslissingen puur wordt bepaald door de perceptie van kleuren.

Door het juiste kleurenschema voor de website te kiezen, wordt het gedenkwaardig, betrouwbaar, aantrekkelijk en winstgevend. De eerste indruk is alles. Verschillende kleuren sturen verschillende berichten naar uw bezoekers, waardoor hun begrip van uw website verandert, zelfs als het niet de bedoeling was.

De kans is groot dat u uw primaire kleur al heeft geselecteerd. Als je een logo of een bestaande merknaam hebt, is er waarschijnlijk één hoofdkleur die de ontwerpen domineert. Dit is de kleur waarmee uw merk wordt geassocieerd – uw primaire merkkleur.

Zodra je de primaire kleur hebt vastgesteld, is de volgende stap om te beslissen hoeveel andere kleuren je aan de mix wilt toevoegen.

Het wordt doorgaans aanbevolen om een ​​driekleurencombinatie te gebruiken. Een triadisch kleurenschema, dat bestaat uit drie kleuren die gelijkmatig over het kleurenwiel zijn verdeeld, is een goed uitgangspunt.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn